wtorek, 10 lutego 2015

Judge problem #003: Kopia Sarkhana


Sytuacja:

Jest moja tura kontroluję sarkhan the dragonspeaker, aktywuję jego
pierwszą umiejętność, dodając jeden loyality counter - sarkhan zamienia
się w legendary dragon 4/4 flying, haste, indestructible. Następnie jeszcze przed
atakiem w precombat main phase rzucam mercurial pretender wybierając
smoka w którego sie zmienił sarkhan. Co się dzieje?? no i tu możesz
się zapytać co sie dzieje z mercurialem i co się stanie w clean upie.

odp.
706.2. When copying an object, the copy acquires the copiable values of the original object’s characteristics and, for an object on the stack, choices made when casting or activating it (mode, targets, the value of X, whether it was kicked, how it will affect multiple targets, and so on). The “copiable values” are the values derived from the text printed on the object (that text being name, mana cost, color indicator, card type, subtype, supertype, expansion symbol, rules text, power, toughness, and/or loyalty), as modified by other copy effects, by “as . . . enters the battlefield” and “as . . . is turned face up” abilities that set characteristics, and by abilities that caused the object to be face down. Other effects (including type-changing and text-changing effects), status, and counters are not copied.

Toteż mercurial pretender zmienia się w sarkhan the dragon speaker z 4 loyality counterami i dodatkową umiejętnością "2UU - Return that creature to it's owners hand".
Warianty:
Jeżeli zmienimy go teraz w smoka to jeden z nich będzie musiał zostać poświęcony zgodnie z legend rule.
704.5k If a player controls two or more legendary permanents with the same name, that player chooses one of them, and the rest are put into their owners' graveyards. This is called the "legend rule".
W ending phase w clean up step kończy się efekt "until end of turn" i mamy
dwa sarkhan the dragonspeaker na battlefieldzie - state base action are checked i zgodnie z planeswalker uniquess rule jeden z planeswalkerów musi zostać poświęcony.
306.4. If a player controls two or more planeswalkers that share a planeswalker type, that player chooses one of them, and the rest are put into their owners' graveyards. This is called the "planeswalker uniqueness rule." See rule 704.

Opracowanie: Tomek aka Lutor, L1 (dzięki!)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz